Nyt fra bestyrelsen 4. juli 2025
Skatter og Afgifter
Vi har d. 26 maj fået en varsling om huslejestigning grundet stigning i skatter og afgifter. Den har vi set på sammen med Camilla fra LLO, og har gjort indsigelse. Beløbene er tilsyneladende ikke gjort korrekt op.
Vi er i kontakt med Liselotte Gernaa, ejendomsadministratoren, og vi håber på at få rettet og/eller forklaret de ting der virker underlige, så der er orden på det fremadrettet. Skatter og afgifter er noget der ændrer sig år for år, så vi har vurderet at det er bedst at få orden på det én gang for alle og forhåbentlig få færre konflikter fremadrettet.
Byfornyelsesprojektet
Alle lejere, også bestyrelsen, har modtaget et brev i postkassen med bilag som beskriver en ordentlig overhaling af vores boliger. Projektet indeholder nyt varmeanlæg og radiatorer, nye vinduer og døre, og nyt tag til gård 2.
Vi har scannet og sendt brevet om byfornyelses-projektet videre til LLO. LLOs telefoner er lukket om fredagen, så vi vil tale med dem i næste uge og rådslå os.
Vi har bedt om at få en repræsentant fra LLO med til mødet 4. august.
Vi opfordrer til at alle lejere tømmer postkassen, læser brevet grundigt, og noterer deres spørgsmål, så de alt efter karakter kan stilles til LLO eller tages med på mødet 4. august.
Vi har allerede set et par spørgsmål på beboernes facebookgruppe og vi har også selv tænkt på nogle:
- hvad med selve gården i gård 2? Den er ikke nævnt i projektet.
- hvad med de opgange i Valbyport 2 der kraftigt trænger til istandsættelse? de er ikke nævnt i projektet.
- Er det lovligt at "give afkald på den årlige forbedringsforhøjelse der overstiger beløbsgrænsen på tidspunktet for igangsættelse af projektet" så vi ikke skal tilbydes erstatningsboliger?
- I hvilken grad vil boligerne være beboelige under arbejderne?
- hvilke rettigheder har vi hvis de ikke er?
- hvor lang tid vil det tage?
- hvad sker der hvis projektet ikke får den fornødne opbakning fra os lejere?